ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 第25号

公共図書館における情報リテラシー教育を巡る概念整理

https://doi.org/10.32125/00000114
https://doi.org/10.32125/00000114
4aeb7f04-0a45-4945-933b-ef6b48aa81db
名前 / ファイル ライセンス アクション
紀要第25号_福井雄大.pdf Bvol.25_p(61)-(72) (923.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-05-01
タイトル
タイトル 公共図書館における情報リテラシー教育を巡る概念整理
タイトル
タイトル Conceptual Framework for Information Literacy Education in Japanese Public Libraries
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 公共図書館
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報リテラシー
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報リテラシー教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 図書館利用教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報サービス
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 japanese public library
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 information literacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 information literacy education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 library use education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 user education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 library instruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 information services
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.32125/00000114
ID登録タイプ JaLC
著者 福井, 雄大

× 福井, 雄大

WEKO 66
CiNii ID 1530294807637290000
e-Rad 90915729

福井, 雄大

ja-Kana フクイ, ユウダイ

en Fukui, Yudai

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では公共図書館における情報リテラシー教育を巡る建設的な議論に耐える概念的枠組みの提出を目的とし,公共図書館における情報リテラシー・情報リテラシー教育・利用教育を取り上げるレビュー13件を対象に分析を行った。各概念を2つの観点から整理した結果,情報リテラシー教育の教育形態については,直接-フォーマル(集団)-サービス,直接-ノンフォーマル・インフォーマル(個別)-サービス,間接サービスの3つに,教育内容については,利用教育として学ぶ内容,図書館で学ぶべき情報リテラシー,図書館で教わらない情報リテラシーの3つにそれぞれ分割できることを示した。このような枠組みが提起する議論を展望として示した。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper submit a conceptual framework which can withstand constructive discussions on information literacy education in japanese public libraries. The researcher analyzed 13 reviews on information literacy, information literacy education, and library use education. Each concept summarized was organized from two perspectives: How information literacy education implement is distinguished public formal service, public nonformal or informal service, and technical service; and what information literacy education provide is distinguished contents of library use education, information literacy learned in japanese public libraries, and information literacy that is not taught in japanese public libraries. The researcher presented a perspective on what kind of discussion such a conceptual framework might raise.
書誌情報 紀要
en : BULLETIN OF SHIGA BUNKYO JUNIOR COLLEGE

号 25, p. (61)-(72), 発行日 2023-03-20
出版者
出版者 滋賀文教短期大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0912-6759
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00011900
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:53:59.049133
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3